Jan 21
Prihaja čas karnevalov. Množica turistov, dolge procesije in široke ulice, nam le malokrat podajo motiv za zanimivo fotografijo. Da nimamo samo reportažnih fotografij iz prej omenjenih motivov širokega plana, se še največkrat posvetimo ožjim kadrom, t.j. portretom mask.
Najlažje je, če so maske pred našo fotokamero samo za nas. Postavljene v pravo svetlobo in izbrano ozadje. Izberemo premišljeno goriščnico, nastavitve osvetlitve in fotografije so lahko uspešne. Če ne s prvim posnetkom, pa z nekaj ponovitvami.
Največkrat pa te možnosti ni. Na karnevalu se maske želijo pokazati širši množici obiskovalcev. Danes je tako, da večina obiskovalcev stoji okoli zanimive maske in fotografira s telefonom. Za spomin in hiter prenos na družabne medije, bo fotografija zadovoljiva. Fotograf s pravo fotokamero se zaradi množice le stežka prebije do dobrega kadra, kaj šele kontakta z masko.
Beneški karneval, traja dlje časa. Fotografu, ki je potrpežljiv in pozna razmere, bo lažje priti do boljših fotografij. V Benetkah lahko ostanete več dni, ali se zaradi bližine v naslednjem tednu vrnete. Torej, več kot ima fotograf izkušenj, lažje se izogne težavam.
Sam sem bil že vsaj 10X na beneškem karnevalu. Predvsem zato, da sem na FotoPOTEP vzel še druge, mask fotografij željne. Leta 2006 nas je bilo kar 200, na FotoPOTEPu / Beneški karneval.
Odlomek iz članka / Benetke - med trajanjem in propadom
"Barvito slavje, ki se je vrtinčilo po ulicah, je bil ponovno oživljen a stoletja star beneški festival. Napoleon ga je prepovedal, ko je premagal Beneško republiko. Do njegovega časa je karneval dosegel višek dekadence in prerasel iz dvotedenskega praznovanja v pol leta zabav, plesov, predstav, iger in hoje po Benetkah v maskah, inkognito. Leta 1789 je med karnevalom umrl dož Paolo Reiner; vest o njegovi smrti so prikrivali, dokler ni bilo karnevala konec, da ne bi pokvarili zabave. Šele konec sedemdesetih je festival spet oživel, deloma tudi zaradi eksotičnega, surrealističnega filma Federica Fellinija iz leta 1976 z naslovom Casanova. Reinkarnacija karnevala se je začela počasi, na otoku Burano, v četrtih delavskega razreda. Začeli so ga s predstavami in maskiranimi zabavami na posamičnih trgih. Veseljačenje se je hitro razširilo po vsem mestu, nato so se domačinom pridružili turisti in končno so okoli praznovanj ustvarili industrijo, od katere so postale najbolj znane trgovine z maskami, ki so se odprle po Benetkah.
Maske so ročno izdelane iz papirmašeja in bleščečega mavca so danes namenjene izključno turistom, nekdaj pa so bile bistveni delo kostuma v času karnevala. Tako so aristokrati lahko uživali v anonimnosti. Nenavadno masko z dolgim ukrivljenim nosom pa so nosili zdravniki med kugo. Njene nosnice so bile napolnjene z dišečimi zelišči, ki so filtrirala okužen zrak."
Prva je ogromna množica na Markovem trgu, zato bo na najbolj znani lokaciji še veliko težje zajeti dobro fotografijo. Res, da je na tem trgu največ mask, vendar se le te premikajo. Večina se v beneško masko preobleče zato, da jo predstavi. Ne malo domačinov si masko in oblačila sposodi. V točno določenih urah morajo biti na točno določenem mestu, oziroma se sprehoditi po določenih ulicah.
Zato ni nujno, da ste na glavnem trgu, saj boste maske našli tudi na s turisti manj natrpanih krajih.
Žal tudi izven glavnih ulic ne boste imeli masko samo zase, saj je obiskovalcev preveč. Profesionalni fotografi si od mask, ki so vsako leto na karnevalu vzamejo vizitko in se dogovorijo za lokacijo in uro fotografiranja.
Če ste v Benetkah samo nekaj ur, je dogovor z masko malo verjeten. Torej bo treba v množico in se sprijazniti, da pred vami stoji čim manj obiskovalcev. Danes si vsak med njimi želi ujeti masko s telefonom v fotografiji in video. In prav nihče več se ne umakne fotografu s pravo fotokamero.
Prve izkušnje, ki sem jih dobil ob fotografiranju mask v množici so, da jo vsake toliko časa fotografiram. Prožim kar preko množice s telefoni in poizkušam z masko ujeti očesni kontakt ter izbrati pravo nastavitev. Ko se mi zdi postavitev v svetlobo ali ozadje pravo, stopim pred množico in zaradi večje kamere maska ve, da želim narediti nekaj fotografij. Umaknem se stran po nekaj posnetkih, da lahko fotografirajo drugi. Pregledam fotografije in če se mi zdi, da je vredno ponoviti, naredim še nekaj posnetkov. Sedaj maska zopet daje pozornost meni.
Prav hitri kontakt z masko, če želite od fotografije več je nujen. Upate lahko, da vam bo namenila nekaj več pozornosti.
Za način fotografiranja brez množice na sliki in tem večje postave maske, uporabim ekstremno širokoktne objektive. Recimo na kameri polnega formata od 12 do 20mm. Na kamerah APS-C velikosti tipala pa nekje med 10 in 18mm. Ožji koti kot nam jih dajo objektivi goriščnice 24, 35 ali 50mm, so skoraj neuporabni. Predaleč ste od maske, a še vedno preblizu, da vam množica, ki stoji pred njo ne bi bila moteča. Pred masko se postavim v nizko pozicijo, da dobim tem manj oseb v ozadju.
Če uporabim ožji kot, potem izberem objektive z goriščnico med 70 in 200mm. V tem primeru ste fotografsko bolj portretno usmerjeni. Še najbolj uporaben se mi zdi zum objektiv 70-200mm. Od maske sem dovolj oddaljen, da takoj pred menoj ni množica. Obenem lahko čakam na pravi trenutek, ali luknjo, ki se sprosti med množico in ujamem kontakt z očmi maske.
Kot kontakt z očmi ni nujno, da gledajo direktno v kamero. Pomembno je, da se pri portertu maske oba očesa vidita in ne, da je maska brez njih ali, da je oko delno zakrito...
V močni sončni svetlobi in posledično močnih sencah, je toliko težje fotografirati masko. V oblačnem vremenu nam gre ob difuzni svetlobi lahko lažje.
Ob prvem obisku karnevala v Benetkah vedite, da boste v silni množici veliko fotografirali in zaradi fotografskega adrenalina šele doma ob pregledu fotografij, spoznali večino napak.
Z analizo fotografij boste polni novimi izkušenj in pripravljeni na nove karnevale. Ti so vsak zase neka posebnost. V Benetkah si maske vzamejo veliko časa za poziranje. Če vam bo takrat služila še svetloba, ozadje in ne prevelika množica bo šlo fotografiranje dokaj enostavno.
Način fotografiranja pri povorkah je drugačen, tu vam bo prav prišel teleobjektiv.
Kaj boste fotografirali in na kakšen način, je odvisno predvsem od vašega pogleda na motiv in izbire goriščnic, ki so vam ljubše.
Velja, da si lahko iz leta v leto pridobite več izkušenj. Sam kakšno leto delujem načrtno samo s teleobjektivom, drugo leto s širokokotnikom, tretje dodam bliskavico. Če se bom letos udeležil karnevala v Benetkah, lahko izberem kakšno drugo možnost ali na podlagi izkušenj sledim že poznanemu.
Fotografije, katere sledijo v nadaljevanju so iz večih beneških karnevalov. Ob fotografijah so tudi podatki o tehniki in izbranih nastavitvah.
Več različnih kamer in objektivov je uporabljenih zaradi preizkusov opreme.
Beneške maske so enkraten motiv. Želim, da vam svetloba služi in čim manj motečih turistov, ki stojijo pred vašo fotokamero.